Wydanie: PRESS 09-10/2021
Opowiedz mi swoją historię
Kiedyś modny był copywriting, dziś storytelling. Nie wszyscy rozumieją różnicę, ale wszyscy wiedzą, że można na nim zarobić
Dzięki opowieściom zostaniesz architektem swojej marki osobistej”, „dowiesz się, jak władać emocjami”, „zdobędziesz pieniądze inwestorów!”. Kursy i warsztaty storytellingowe przyciągają obietnicami wzmocnienia wizerunku firmy, zdobycia nowych klientów, a nawet przełamania lęku przed wystąpieniami publicznymi. To wszystko najczęściej w osiem godzin i za kwotę od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Na jeden z takich kursów zdecydowała się Magda, która po urlopie macierzyńskim założyła własną działalność gospodarczą.
– Chciałam wesprzeć swój biznes. W czasie pandemii wszędzie widziałam nagłówki, że handel w internecie znacznie zwiększył swoją wartość, a kanały w social mediach ułatwiały bezpośrednie dotarcie do klientów. Pomyślałam, że kurs pomoże mi zrozumieć, o czym i jak powinnam pisać, by wzmocnić swoją markę, i że moje nowe kompetencje przełożą się na sprzedaż produktów w sklepie internetowym. Z jakości warsztatów nie byłam zadowolona. Odbywały się online, a całość przypominała mi prowadzenie zajęć w szkole. Nie dowiedziałam się właściwie niczego nowego – wspomina Magda.
Już szybki research w wyszukiwarce Google wskazuje, jak wiele osób próbuje zajmować się dziś szkoleniami ze storytellingu. Są to nie tylko osoby zawodowo związane z pisaniem, jak literaci, dziennikarze, scenarzyści czy copywriterzy, ale także marketerzy, fotografowie, PR-owcy, byli rzecznicy prasowi, biznesmeni, przedsiębiorcy, menedżerowie z korporacji czy blogerzy.
Hasłem „storytelling” ozdabia się tak różne działania, jak: kursy wystąpień publicznych, tworzenie mistrzowskich prezentacji, warsztaty kreatywnego pisania, warsztaty fotograficzne czy w końcu indywidualne oferty pracy z coachami. To sprawia, że storytelling stał się wydmuszką, komunałem marketingowym, a nie wszyscy traktują go jako nową dziedzinę wiedzy w branży kreatywnej.
Piotr Zieliński
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter